13 Temmuz 2015 Pazartesi

Bir YGS Öğrencisinin Dramı Vol 2#

   
         Tüm düzenim bozuldu, kafamda yaptığım hiçbir ders çalışma planını yapamadım. Uyku düzenimi mahvettim, uyuyamıyorum. Ders çalışamamak da psikolojimi bozuyor. Bu yaz tatilinin kolay geçmeyeceğini biliyordum ama kendimce bir şeyler planlıyordum, olmadı işte öyle :( Üzerine bir de korkularım artmaya başladı, stres yapmaya başladım. İşin kötüsü uyuyamadıkça düşünmek için çok fazla zamanım oluyor, düşündükçe daha çok stres yapıyorum. Umarım seneye bu zamanlar her şey çok güzel olur, yoksa kalbim dayanmayacak daha fazla.

       Annemle çok fazla sohbet ediyoruz, zaten ikimizde uyuyamadığımız için hep birlikte vakit geçiriyoruz. Bol bol sohbet ederiz, eğleniriz ama bir bakıyoruz muhabbet aynı yere gidiyor => Sınav. Kaygılarımı, korkularımı, stresimi onunla paylaşıyorum. Elinden geldiği kadar yanımda oluyor canımıniçi. Zaten bu aralar ondan başka kimseyle konuşamıyorum. Herkesin başka başka dertleri var, bizim kızlar kendi hallerindeler. Annem dinliyor beni, bana "şimdi söyle bakalım nereyi istiyorsun" dediği zaman birden pat diye duruyorum. Kafam karıştı çünkü :(

         Hukuk okumayı çok istiyordum hayallerimde o vardı. Ama gözüm korkuyor şimdi. "Hukuk'u 4 senede bitiren yok ya, bir gecede 600 sayfa kitap okuyamayan gelmesin, 3. sınıfı en az 2 sene okursunuz, 1. sınıfta hakim-savcı olmayı düşünenler son sınıfta avukat olup en kısa sürede mezun olduklarına şükredecekler..." gibi cümleler duymak inanın hiç iç açıcı değil. Tabi ki hiçbir meslek kolay değil, Hukuk okumak isteyen insanın kitap okumayı sevmesi, siyasetle, politikayla, felsefe ve tarihle arasının iyi olması, ilgi duyması gerekir bunu biliyorum. Ama insan biraz motive edici cümleler kurar değil mi? Ailem PDR'ye daha sıcak bakıyordu "bir bayan olarak daha rahat yapılacak bir iş" gözü ile bakılıyor, ama ben üniversiteyi bitirene kadar memlekette atama yapacak yer kalmayacak diye korkuyorum.  Bunları bir kenara bırakıp sadece sınava odaklanmak istiyorum. Zaten iyi bir sıralama yaparsam o zaman hangisini seçeceğime daha rahat ve daha mutlu bir şekilde karar verebilirim diye düşünüyorum. Şu an önemli olan düzenli bir şekilde çalışmaya başlamak. Tabii ben kafamı bir toparlayıp kendime bir çekidüzen verebilirsem.... Umarım bu kendimi toparlama işlemim çok uzun sürmez çünkü ne demiş atalarımız "su uyur düşman uyumaz" rakiplerim gece gündüz ders çalışıp harıl harıl test kitabı bitiriyorlar. Daha şimdiden yoruldum, kendimi sıkışıp kalmışım gibi hissediyorum. Bu sene bitsin, bu sene güzel bitsin. Ne olur bir kere de iyi şeyler olsun, güzel şeyler...

         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder